Mesafeli Satış Sözleşmesi
MADDE 1 - TARAFLAR
SATICI
Ticari Ünvanı :
Adresi :
Telefon :
Satıcı Mersis No :
Satıcı E-Posta Adresi :
Alıcının İade Halinde Malı Satıcıya Göndereceği Kargo Şirketi :
ALICI
Adı – soyadı :
Adresi :
Telefon :
E-Posta:
MADDE 2-SÖZLEŞMENİN KONUSU ve KAPSAMI
İşbu Mesafeli Satış Sözleşmesi (“Sözleşme”) 6502 Sayılı Tüketicinin
Korunması Hakkında Kanun ve Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği'ne uygun olarak
düzenlenmiştir. İşbu Sözleşme'nin tarafları işbu Sözleşme tahtında 6502 Sayılı
Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği'den
kaynaklanan yükümlülük ve sorumluluklarını bildiklerini ve anladıklarını kabul
ve beyan ederler. İşbu Sözleşmenin konusunu; Alıcı'nın, Bakaş Makina (“Bakaş
Makina”)'ye ait [www.bakas.com.tr] alan adlı web sitesinden (“Websitesi”),
Satıcı'ya ait Mal/Hizmetin satın alınmasına yönelik elektronik olarak sipariş
verdiği, Sözleşmede belirtilen niteliklere sahip Mal/Hizmetin satışı ve teslimi
ile ilgili olarak 6502 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanun ve
Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği hükümleri gereğince tarafların hak ve
yükümlülüklerinin saptanması oluşturur. İşbu Sözleşmenin akdedilmesi tarafların
ayrı ayrı Bakaş Makina ile akdetmiş oldukları websitesi üyelik sözleşmelerinin
hükümlerinin ifasını engellemeyecek olup taraflar işbu Sözleşme konusu
Mal/Hizmetin satışında Bakaş Makina'nın herhangi bir şekilde taraf olmadığını
ve Sözleşme kapsamında tarafların yükümlülüklerini yerine getirmeleri ile
ilgili herhangi bir sorumluluğu ve taahhüdü bulunmadığını kabul ve beyan
ederler.
MADDE 3 –SÖZLEŞME KONUSU MAL VE HİZMETİN TEMEL NİTELİKLERİ ve FİYATI (KDV
DAHİL)
bÜrün Kodu Ve Adı |
Adet |
Satici Unvani |
Birim Fiyatı |
Birim İndirimi |
Kupon |
Puan |
Toplam Satış Tutarı |
Vade Farkı |
KDV Dahil Toplam Tutar |
|
İlan edilen fiyatlar ve vaatler güncelleme yapılana ve değiştirilene kadar
geçerlidir. Süreli olarak ilan edilen fiyatlar ise belirtilen süre sonuna kadar
geçerlidir.
Kargo hariç toplam ürün bedeli:
Kargo Ücreti:
Kargo Dahil Toplam Bedeli:
Ödeme Şekli ve Planı:
Alınan Vade Farkı:
Vade Farkı hesabında kullanılan faiz oranı:
Teslim Şartları:
Teslimat Adresi:
Teslim Edilecek Kişi(ler):
SÖZ KONUSU ÜRÜN BEDELİ, BAKAŞ MAKİNA TARAFINDAN ALICI'DAN TAHSİL
EDİLMEKTEDİR. ALICI MALIN BEDELİNİ BAKAŞ MAKİNA’YA ÖDEMEKLE, ÜRÜN BEDELİNİ
SATICIYA ÖDEMİŞ SAYILACAKTIR.
MADDE 4 - MALIN TESLİMİ VE TESLİM ŞEKLİ
Sözleşme Alıcı tarafından elektronik ortamda onaylanmakla yürürlüğe girmiş
olup Alıcı'nın Satıcı'dan satın almış olduğu Malın/Hizmetin Alıcı'ya teslim
edilmesiyle ifa edilmiş olur. Mal/Hizmet, Alıcı'nın sipariş formunda ve işbu
Sözleşmede belirtmiş olduğu adrese ve belirtilen yetkili kişi/kişilere teslim
edilecektir.
MADDE 5 - TESLİMAT MASRAFLARI VE İFASI
Malın teslimat masrafları aksine bir hüküm yoksa Alıcı'ya aittir. Satıcı,
Web sitesinde teslimat ücretinin kendisince karşılanacağını beyan etmişse
teslimat masrafları Satıcı'ya ait olacaktır. Malın teslimatı; Satıcı'nın
stokunun müsait olması halinde ve ödemenin gerçekleşmesinden sonra taahhüt
edilen sürede yapılır. Satıcı, sipariş konusu Mal/Hizmet ediminin yerine
getirilmesinin imkansızlaştığı haller saklı kalmak kaydıyla, Mal/Hizmet'i,
Alıcı tarafından Mal/Hizmet'in sipariş edilmesinden itibaren 30 (otuz) gün
içinde teslim eder. Herhangi bir nedenle Alıcı tarafından Mal/Hizmet bedeli
ödenmez veya yapılan ödeme banka kayıtlarında iptal edilir ise, Satıcı Mal/Hizmet'in
teslimi yükümlülüğünden kurtulmuş kabul edilir.
Malın Satıcı tarafından kargoya verilmesinden sonra ve fakat Alıcı
tarafından teslim alınmasından önce Alıcı tarafından yapılan sipariş
iptallerinde kargo bedelinden Alıcı sorumludur.
MADDE 6 - ALICININ BEYAN VE TAAHHÜTLERİ
Alıcı, Web sitesinde yer alan Sözleşme konusu Malın/Hizmetin temel
nitelikleri, satış fiyatı ve ödeme şekli ile teslimat ve kargo bedeline ilişkin
olarak Satıcı tarafından yüklenen ön bilgileri okuyup bilgi sahibi olduğunu ve elektronik
ortamda gerekli teyidi verdiğini beyan eder. Alıcılar, Tüketici sıfatıyla talep
ve şikayetlerini yukarıda yer alan Satıcı iletişim bilgilerine ve/veya Web
sitesinin sağladığı kanallarla ulaştırabilirler. Alıcı, işbu Sözleşme'yi ve Ön
Bilgilendirme Formunu elektronik ortamda teyit etmekle, mesafeli sözleşmelerin
akdinden önce Satıcı tarafından Alıcıya verilmesi gereken adres, siparişi
verilen Mal/Hizmet'e ait temel özellikler, Mal/Hizmet'in vergiler dahil fiyatı,
ödeme ve teslimat ile teslimat fiyatı bilgilerini de doğru ve eksiksiz olarak
edindiğini teyit etmiş olur. Alıcı'nın, Sözleşme konusu Mal/Hizmet'i teslim
almadan önce muayene etmeksizin; tahrip olmuş, kırık, ambalajı yırtılmış vb.
hasarlı ve ayıplı Mal/Hizmeti kargo şirketinden teslim alması halinde
sorumluluk tamamen kendisine aittir. Alıcı tarafından kargo şirketi
görevlisinden teslim alınan Mal/Hizmet'in hasarsız ve sağlam olduğu kabul
edilecektir. Teslimden sonra Mal/Hizmet'in sorumluluğu ve hasarlar Alıcı'ya
aittir. Mal/Hizmet'in tesliminden sonra Alıcı'ya ait kredi kartının Alıcı'nın
kusurundan kaynaklanmayan bir şekilde yetkisiz kişilerce haksız veya hukuka
aykırı olarak kullanılması nedeni ile ilgili banka veya finans kuruluşunun
Mal/Hizmet bedelini Satıcı'ya ödememesi halinde, Alıcı kendisine teslim edilmiş
olması kaydıyla Mal/Hizmet'i 3 (üç) gün içinde Satıcı'ya iade etmekle
yükümlüdür. Bu halde teslimat giderleri Alıcı'ya aittir.
MADDE 7 - SATICININ BEYAN VE TAAHHÜTLERİ
Satıcı, Sözleşme konusu Mal/Hizmet'in Tüketici Mevzuatına uygun olarak,
sağlam, eksiksiz, siparişte belirtilen niteliklere uygun ve varsa garanti
belgeleri ve kullanım kılavuzları ile Alıcı'ya teslim edilmesinden sorumludur.
Satıcı, mücbir sebepler veya nakliyeyi engelleyen olağanüstü durumlar nedeni
ile sözleşme konusu Mal/Hizmeti süresi içinde teslim edemez ise, durumu
öğrendiği tarihten itibaren 3 (üç) gün içinde Alıcı'ya bildirmekle yükümlüdür.
Sözleşme konusu Mal/Hizmet, Alıcı'dan başka bir kişiye teslim edilecek ise,
teslim edilecek kişinin teslimatı kabul etmemesinden Satıcı sorumlu tutulamaz.
MADDE 8 – CAYMA HAKKI
Alıcı, hiçbir hukuki ve cezai sorumluluk üstlenmeksizin ve hiçbir gerekçe
göstermeksizin, satın aldığı Mal/Hizmeti teslim tarihten itibaren 14 (ondört)
gün içerisinde cayma hakkını kullanarak iade edebilir.Cayma hakkı bildirimi ve Sözleşmeye ilişkin sair bildirimler Satıcı'ya ait
ve/veya Web sitesinde belirtilen iletişim kanalları ile gönderilecektir. Cayma
hakkının kullanılması için süresi içerisinde Satıcı'ya mevzuat hükümlerine ve
Websitesi'ndeki cayma hakkı kullanım seçeneğine uygun olarak bildirimde
bulunulması şarttır. Cayma hakkının kullanılması halinde: a) Alıcı cayma
hakkını kullanmasından itibaren 10 (on) gün içerisinde Malı Satıcı'ya geri
gönderir. b) Cayma hakkı kapsamında iade edilecek Mal kutusu, ambalajı, varsa
standart aksesuarları varsa Mal ile birlikte hediye edilen diğer ürünlerin de
eksiksiz ve hasarsız olarak iade edilmesi gerekmektedir. Cayma hakkının
kullanılmasını takip eden 14 (ondört) gün içerisinde Mal bedeli Alıcı'ya
ödediği şekilde iade edilir. Mal, Satıcı'ya iade edilirken, Malın teslimi
sırasında Alıcı'ya ibraz edilmiş olan orijinal faturanın da Alıcı tarafından
iade edilmesi gerekmektedir.
Alıcı iade edeceği Malı önbilgilendirme formunda belirtilen Satıcı'nın
anlaşmalı kargo şirketi ile Satıcı'ya gönderdiği sürece iade kargo bedeli
Satıcı'ya aittir. Alıcı'nın iade edeceği Malı önbilgilendirme formunda
belirtilen Satıcı'nın anlaşmalı kargo şirketi dışında bir kargo şirketi ile
göndermesi halinde iade kargo bedeli ve Malın kargo sürecinde uğrayacağı
hasardan Satıcı sorumlu değildir.
MADDE 9 – CAYMA HAKKININ KULLANILAMAYACAĞI HALLER
Cayma hakkı aşağıdaki hallerde kullanılamaz: a) Fiyatı finansal
piyasalardaki dalgalanmalara bağlı olarak değişen ve satıcının kontrolünde
olmayan mal veya hizmetlere ilişkin sözleşmelerde (Ziynet, altın ve gümüş
kategorisindeki ürünler) b) Tüketicinin istekleri veya açıkça onun kişisel
ihtiyaçları doğrultusunda hazırlanan, niteliği itibariyle geri gönderilmeye
elverişli olmayan ve çabuk bozulma tehlikesi olan veya son kullanma tarihi
geçme ihtimali olan malların teslimine ilişkin sözleşmelerde c) Tesliminden
sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olan
mallardan; iadesi sağlık ve hijyen açısından uygun olmayanların teslimine
ilişkin sözleşmelerde d) Tesliminden sonra başka ürünlerle karışan ve doğası
gereği ayrıştırılması mümkün olmayan mallara ilişkin sözleşmelerde e) Tüketici
tarafından ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olması
şartıyla maddi ortamda sunulan kitap, ses veya görüntü kayıtlarına, yazılım
programlarına ve bilgisayar sarf malzemelerine ilişkin sözleşmelerde f)
Abonelik sözleşmesi kapsamında sağlananlar dışında gazete, dergi gibi süreli
yayınların teslimine ilişkin sözleşmelerde g) Belirli bir tarihte veya dönemde
yapılması gereken, konaklama, eşya taşıma, araba kiralama, yiyecek-içecek tedariki
ve eğlence veya dinlenme amacıyla yapılan boş zamanın değerlendirilmesine
ilişkin sözleşmelerde h) Bahis ve piyangoya ilişkin hizmetlerin ifasına ilişkin
sözleşmelerde ı) Cayma hakkı süresi sona ermeden önce, tüketicinin onayı ile
ifasına başlanan hizmetlere ilişkin sözleşmelerde i) Elektronik ortamda anında
ifa edilen hizmetler ile tüketiciye anında teslim edilen gayri maddi mallara
ilişkin sözleşmelerde ve sözleşmeye konu Mal/Hizmet'in Mesafeli Sözleşmeler
Yönetmeliği'nin uygulama alanı dışında bırakılmış olan (satıcının düzenli
teslimatları ile alıcının meskenine teslim edilen gıda maddelerinin,
içeceklerin ya da diğer günlük tüketim maddeleri ile seyahat, konaklama,
lokantacılık, eğlence sektörü gibi alanlarda hizmetler) Mal/Hizmet türlerinden
müteşekkil olması halinde Alıcı ve Satıcı arasındaki hukuki ilişkiye Mesafeli
Sözleşmeler Yönetmeliği hükümleri uygulanamaması sebebiyle cayma hakkı
kullanılamayacaktır. Tatil kategorisinde satışa sunulan bu tür Mal/Hizmetlerin
iptal ve iade şartları Satıcı uygulama ve kurallarına tabidir.
MADDE 10 - UYUŞMAZLIKLARIN ÇÖZÜMÜ
İşbu Mesafeli Satış Sözleşmesi'nin uygulanmasında, Gümrük ve Ticaret
Bakanlığınca ilan edilen değere kadar Alıcının Mal veya Hizmeti satın aldığı ve
ikametgahının bulunduğu yerdeki Tüketici Hakem Heyetleri ile Tüketici
Mahkemeleri yetkilidir. 6502 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun'un
68'nci. Maddesinin 1. fıkrasında belirtilen alt ve üst limitler doğrultusunda
tüketici talepleri hakkında ilçe/il tüketici hakem heyetleri yetkilidir.
MADDE 11 - MALIN/HİZMETİN FİYATI
Malın peşin veya vadeli satış fiyatı, sipariş formunda yer almakla
birlikte, sipariş sonu gönderilen bilgilendirme maili ve ürün ile birlikte
müşteriye gönderilen fatura içeriğinde mevcut olan fiyattır. Satıcı veya Bakaş
Makina tarafından yapılan indirimler, kuponlar, kargo ücreti ve sair
uygulamalar satış fiyatına yansıtılır.
MADDE 12 - TEMERRÜD HALİ VE HUKUKİ SONUÇLARI
Alıcı'nın, kredi kartı ile yapmış olduğu işlemlerde temerrüde düşmesi
halinde kart sahibi bankanın kendisi ile yapmış olduğu kredi kartı sözleşmesi
çerçevesinde faiz ödeyecek ve bankaya karşı sorumlu olacaktır. Bu durumda
ilgili banka hukuki yollara başvurabilir; doğacak masrafları ve vekâlet
ücretini Alıcı'dan talep edebilir ve her koşulda Alıcı'nın borcundan dolayı
temerrüde düşmesi halinde, Alıcı'nın borcu gecikmeli ifasından dolayı
Satıcı'nın uğradığı zarar ve ziyandan Alıcı sorumlu olacaktır.
MADDE 13 – BİLDİRİMLER ve DELİL SÖZLEŞMESİ
İşbu Sözleşme tahtında Taraflar arasında yapılacak her türlü yazışma,
mevzuatta sayılan zorunlu haller dışında, e-mail aracılığıyla yapılacaktır.
Alıcı, işbu Sözleşme'den doğabilecek ihtilaflarda Satıcı'nın ve Bakaş Makina resmi
defter ve ticari kayıtlarıyla, kendi veritabanında, sunucularında tuttuğu
elektronik bilgilerin ve bilgisayar kayıtlarının, bağlayıcı, kesin ve münhasır
delil teşkil edeceğini, bu maddenin Hukuk Muhakemeleri Kanunu'nun 193. maddesi
anlamında delil sözleşmesi niteliğinde olduğunu kabul, beyan ve taahhüt eder.
MADDE 14 - YÜRÜRLÜK
14 (on dört)
maddeden ibaret bu Sözleşme, Taraflarca okunarak, …./…./…….. tarihinde, Alıcı
tarafından elektronik ortamda onaylanmak suretiyle akdedilmiş ve yürürlüğe
girmiştir.
SATICI |
ALICI |